Zavolajte nám
+421 33 5521 030Odvolania proti rozhodnutiam COP RT sa uplatňujú u vedúceho COP RT, ktorý je zároveň zodpovedný za ich vybavenie.
Odvolávací postup:
– osoba odvolávajúca sa proti rozhodnutiu certifikačného orgánu týkajúceho sa ňou požadovanéh stavu certifikácie podá písomné odvolanie na adresu COP RT
– vedúci COP RT príjme a zaeviduje odvolanie do Knihy odvolaní a sťažností.
– vedúci COP RT potvrdí odvolávajúcemu sa prijatie odvolania písomne do 3 pracovných dní
– o každom ústnom rokovaní s odvolávajúcim sa musí byť vyhotovený zápis, ktorý obdržia obe strany. Zápis je uložený u vedúceho COP RT v „Knihe odvolaní a sťažností“.
– lehota na uplatnenie odvolania je 15 dní od oboznámenia sa s rozhodnutím, na ktoré odvolávajúci sa hodlá podať odvolanie
– lehota na vyriešenie zo strany COP RT je 30 pracovných dní od obdržania odvolania. Odvolania rieši zástupca vedúceho COP RT, nakoľko nemôže rozhodovať o certifikácii a teda nie je priamo zainteresovaný na rozhodnutí, proti ktorému bolo odvolanie vznesené.
– vedúci COP RT preverí existenciu podobného odvolania a prihliadne pri riešení odvolania na predchádzajúce výsledky
– vedúci COP RT odpovie odvolávajúcemu sa/sťažovateľovi do 7 dní od vyriešenia odvolania. V odpovedi je uvedený dátum zaevidovania odvolania/sťažnosti, realizované nápravné opatrenie a termín ukončenia nápravy alebo zamietnutie odvolania/sťažnosti, pokiaľ nebolo odvolanie/sťažnosť opodstatnené
– ak odvolávajúci sa/sťažovateľ má výhrady voči vyriešeniu svojho odvolania má právo podať odvolanie na Výbor pre certifikačnú schému na adrese COP RT.
– Výbor pre certifikačnú schému rozhodne o zložení odvolávacej komisie.
– vedúci COP RT zašle odvolávajúcemu sa zloženie odvolávacej poroty a termín, do ktorého porota rozhodne o odvolaní
– ak do 14 dní od odoslania tejto informácie nepodá osoba sťažnosť na zloženie odvolávacej poroty, považuje sa toto za súhlas
– ak do 14 dní od odoslania tejto informácie podá osoba sťažnosť na zloženie poroty, musí uviesť dôvody, pre ktoré sa sťažuje. Dôvody na sťažnosť k zloženiu odvolávacej poroty posúdi Výbor pre certifikačnú skúšku, ktorá rozhodne, či zmení zloženie poroty.
po zasadnutí odvolávacej poroty zašle vedúci COP RT jej stanovisko a rozhodnutie o odvolaní odvolávajúcej sa osobe.
Sťažnosti predložené jednotlivcom alebo organizáciou vo veci činnosti COP RT sú riešené so všetkými stranami spravodlivo a nestranne. Sťažnosti vyžadujúce nápravné opatrenia v činnosti COP RT sa uplatňujú u vedúceho COP RT, ktorý je zároveň zodpovedný za ich vybavenie.
Proces riešenia sťažnosti:
– sťažovateľ podá písomnú sťažnosť na adresu COP RT
– vedúci COP RT zaeviduje sťažnosť do Knihy odvolaní a sťažností
– o každom ústnom rokovaní so sťažovateľom musí byť vyhotovený zápis, ktorý obdržia obe strany. Zápis je uložený u vedúceho COP RT v „Knihe odvolaní a sťažností“.
– Vedúci COP RT do 3 pracovných dní potvrdí sťažovateľovi prijatie sťažnosti
– lehota na vyriešenie zo strany COP RT je 30 pracovných dní od obdržania sťažnosti
– počas 30 dní určených na vyriešenie sťažnosti zhromažďuje vedúci COP RT relevantné informácie a overuje dostupné údaje, aby mohla byť sťažnosť vyriešená objektívne a spravodlivo.
– vedúci COP RT zašle sťažovateľovi po uplynutí 30 dní od obdržania sťažnosti odpoveď resp. informáciu o náprave, ak je sťažnosť opodstatnená.
– ak sťažovateľ má výhrady voči vyriešeniu svojej sťažnosti, môže podať následne sťažnosť.
Ak sa vyčerpajú všetky horeuvedené prostriedky na vyriešenie sťažnosti, ďalej postupujú obe strany dostupnými právnymi prostriedkami